Проект бюджету м.Тернополя – деякі акценти

Нарешті оприлюднено  проект бюджету м.Тернополя на 2015р. Безумовно – це найголовніший документ міста на рік.

Спробую розкрити деякі аспекти бюджету.

Спочатку про доходи. Так, доходи міського бюджету передбачені у сумі 1 066 081,0 тис. грн., в тому числі доходи загального фонду  міського бюджету 1 028 137,7 тис. грн., доходи спеціального фонду міського  бюджету 37 943,3 тис. грн., у тому числі бюджету розвитку 9 500,0 тис. грн.

 

Основну частину доходів  становлять субвенції  - 608 789, 2 тис.грн.

 

Інші основні статті доходів подано на рис.1.

]

Рис. 1. Деякі види доходів міського бюджету у 2015, грн.

 

Що тут цікавого? Перш за все, в порівнянні з минулим роком, з’явився податок на нерухоме майно – 6 400 тис.грн.

Цікаво було б почути обґрунтування, чому кошти від продажу землі заплановано тільки в розмірі 3000 тис.грн. І це при тому, що мова йде не лише про продаж «вільних» земель, а й про викуп земельних ділянок під приміщеннями. Скільки коштів можна було спрямувати в бюджет від продажу земельних ділянок на аукціоні! А в реальності десятки гектарів фактично «даруються» так званим комунальним підприємствам, які згодом через інвестиційну угоду передають їх забудовникам. Можливо, ви скажете, ці комунальні підприємства є надзвичайно прибутковими? Ні. На 2015р. заплановано одержати в бюджет міста від них лише 200тис.грн.  -  це 16 тис. грн. в місяць.

Для підтвердження своїх слів наводжу проект рішення Тернопільської міської ради, який буде виноситися на чергову сесію і оприлюднений на сайті:

«Розглянувши звернення комунального підприємства комунального житлово-експлуатаційного підприємства «Сонячне» Тернопільської міської ради, керуючись ст. 12, 20, 123, 124 Земельного кодексу України, враховуючи висновки постійних комісій міської ради з питань містобудування, з питань природокористування, приватизації, продажу та оренди землі, міська рада ВИРІШИЛА:

Дати дозвіл комунальному підприємству комунальному житлово-експлуатаційному підприємству «Сонячне» Тернопільської міської ради (ід. код _______) на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні її цільового призначення площею 1,90342га під будівництво групи житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та торгово-побутово-культурного центру за адресою Підволочиське шосе».

1,9 га – можна було б продати за великі гроші. І цільове призначення змінюється без проблем, а те, що ця територія є потенційно привабливою для розміщення промислових об’єктів чи логістичних центрів, нікого не цікавить.

 

Стосовно видатків. Видатки міського  бюджету передбачені у сумі 1 065 981,0 тис. грн., в тому числі видатки загального фонду  міського бюджету 888 517,2 тис. грн., видатки спеціального фонду міського  бюджету 177 463,8 тис. гривень.

 

Таблиця 1. Видатки з бюджету розвитку в розрізі управлінь, грн.

Левова частка бюджету розвитку йде на управління житлово-комунального господарства, благоустрою  та  екології.

Заплановано, звичайно, і багато корисних речей для міста.

Для прикладу:

Придбання обладнання для Тернопільської міської комунальної лікарні №2 -  895 000 грн.

Реконструкція амбулаторії по вул. С.Бандери,72 – 664 000 грн.

Реконструкція амбулаторії по вул.Бродівській – 930 000 грн.

Реконструкція набережної Тернопільського ставу - черга-4 в м.Тернополі комплекс 2 – 5 000 000 грн.

Рекультивація Малашівецького сміттєзвалища – 1 000 000 грн.

Капітальний ремонт приміщення  НВК№35 (школа-сад) -  1 000 000   грн.

Капітальний ремонт приміщення  Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 – 740 400 грн.

Капітальний ремонт приміщення комунального закладу "Станція юних техніків" – 950 000 грн.

Інше.

 

Виникає занепокоєння, що в бюджеті не прописаний:

 конкретний перелік об’єктів житлового фонду, що підлягатиме капітальному ремонту;

конкретний перелік  вулиць, тротуарів,  дворів та міжбудинкових проїздів, що підлягатимуть капітальному ремонту.

Такі речі необхідно затверджувати рішенням сесії міської ради, а не рішенням виконавчого комітету, як це пропонується зараз, щоб не виникало бажання керувати цим процесом в ручному режимі (особливо в передвиборчий період).

 

Загалом, я не побачила в бюджеті речей, направлених на підвищення конкурентоспроможності міста та розвитку промисловості. Не передбачено й фінансування довгобудів.

 

 

 

Леся Колінець, голова ТОГО «Фонд соціально-економічних ініціатив», к.е.н, доцент ТНЕУ